H.E.A.T. Program

H.E.A.T. jsou začáteční písmena čtyř anglických slov – High Energy Aerobic Training. Dají se volně přeložit jako: „Aerobní cvičení s vysokým energetickým výdejem“. H.E.A.T. PROGRAM® reprezentuje nový systém aerobního cvičení s výrazným efektem na lidský organismus.

H.E.A.T. PROGRAM® je nový fitness program. Je zcela inovační jak z hlediska způsobu cvičení, tak z hlediska prostředků k jeho realizaci. Představuje cvičení vycházející z přirozeného lidského pohybu – chůze.

H.E.A.T. PROGRAM® využívá speciálního běžícího pásu Maxerrunner®.

Tvůrci

H.E.A.T. PROGRAM ® je dítětem dvou italských osobností známých ve světě fitness a power yogy – Marika Moretti a Max Grossi. Při tvorbě H.E.A.T. PROGRAM ® u vycházeli z dlouholeté zkušenosti z oblasti fitness, ale hlavně ze zkušeností získaných pohybem ve vysokohorském terénu. Ty pak aplikovali na cvičení, která H.E.A.T. PROGRAM® představuje. Z trekkingu, joggingu a jednoduchého, ale účinného walkingu (chůze), vybrali nejprospěšnější a nejúčinnější aspekty. Výsledkem je kombinace technik, která považuje za základní prvek walking a jeho rozvoj, z něhož se vyvinul „Power walking“, představující využití maximální síly a rychlosti chůze. Toto spojení technik umožňuje kompletní činnost celého těla a zároveň znamenité kardiovaskulární cvičení. Aby mohly být simulovány horské podmínky v prostředí fitness center a tělocvičen, vyvinuli pro tyto účely společně Max a Marika mechanický běžecký pás Maxerrunner®.

Proč právě s H.E.A.T. Programem začít

  • Nejpřirozenější lidský pohyb – chůze
  • Nezatěžuje kloubní aparát a páteř – minimalizuje otřesy
  • Skupinová aktivita – skupina ti pomůže překonat všechny překážky
  • Široký záběr – aktivity pro všechny bez rozdílů věku či kondice
  • Individualita jedince – splnění individuálních cílů jedince
  • Poloviční dávka denní doporučené pohyb. aktivity -5000 kroků
  • Časová nenáročnost – za 50 min. máš odšlapáno půl denní dávku pohybu
  • 500 – 600 Kcal – reálná spotřeba energie za jednu lekci
  • Přirozená a zdravá cesta redukce hmotnosti
  • Odbourává negativní vlivy stresu

Vaše první lekce

Moje první hodina?

Ať už se chystáte do hor, na výlet na kole nebo na první lekci H.E.A.T. PROGRAM® lekci, je zcela přirozené, že máte obavy jak to bude vypadat. Otázky typu: „Mám na to?“ „Není to moc složité?“ „Nevadí, že jdu na lekci mezi zkušené klienty?“ „Jakou lekci si mám vybrat jako první?“ a spoustu dalších Vám tato lekce zodpoví.

Co si s sebou mám vzít?

Oblečení na cvičení – vhodné je jakékoliv oblečení, ve kterém se cítíte pohodlně a ještě lépe pokud saje pot a odvádí ho od těla. Inspiraci lze nalézt e-shopu.

Obuv – zřejmě to nejdůležitější. Vezměte si boty nejlépe s pevnou podrážkou, například ty, které byste si vzali, pokud byste se vydali na delší výlet. Běžecká obuv je správná volba. Bota vám musí sedět.

Pití – během lekce jsou ztráty vody relativně velké díky potu, kterého lze pomocí kůže z těla dostat i  litr za lekci. Pokud tělu nedodáváte tekutiny pravidelně v průběhu lekce, necítíte se tak komfortně jak byste mohli. Kvalitní pitný režim je velice důležitý a hlavně tělu prospěšný. S sebou si vezměte lehce otevíratelnou láhev, do které si dejte vodu nebo iontový nápoj (lze zakoupit v našem centru).

Ručník – pokud máte pocit, že se při sportu nepotíte, po H.E.A.T. PROGRAM® u změníte názor. Otření potu vám zpříjemňuje požitek z lekce.

Jak bude lekce probíhat?

Po příchodu si vyberete pás na takovém místě, které se Vám nejvíce líbí. Do držátka na láhev si umístíte pití a přes madlo hodíte ručník. Instruktor se vždy zeptá zda je na hodině někdo nový, aby věděl komu má více pomoci, ale samozřejmě pokud chcete, řekněte mu to již před lekcí a on má šanci Vám ovládání pásu vysvětlit již před začátkem.

Na začátku lekce instruktor všem vysvětlí nastavení pásu, které je velice jednoduché a po prvním nastavení již zcela intuitivní. Zde máte možnost přečíst „návod“:

  • Sklon 0° – pás má nulový sklon a je potřeba relativně hodně síly ho rozejít (je až na zemi)
  • Základní nastavení pásu – pozice, kdy máte příjemný pocit z rychlosti pásu, i když se držíte, i když uvolníte ruce. Nejdůležitější nastavení, které představuje sklon přibližně kolem 15 cm (v závislosti na tělesné hmotnosti). Základní nastavení pásu je vždy BEZ ZÁTĚŽE!
  • Kopec – pás je ve vyšším sklonu, kdy si pomocí kolečka regulujete zátěž tak, aby pás nebyl moc rychlý ani pomalý. Toto nastavení se používá při silovějších technikách.
  • Jednodušše řečeno, čím je pás ve vyšším sklonu, tím jede rychleji (díky gravitaci), čím je pás v nižším sklonu, tím jede pomaleji.

Ideální nastavení = základní nastavení. Jak ho dosáhneme?

Chytnete se madel a rozejdete pás.

Levou rukou se chytnete madla na středu pásu (jen aby jste měli stabilitu) a pravou rukou otočíte kolečkem několikrát do prava. Nyní již jen držíte tlačítko se šipkou nahoru a pás jede nahoru.

Vyjedu s pásem cca 20 cm nad zem a uvolním tlačítko se šipkou nahoru. Uvolním zátěžové kolečko a zkusím několik krůčků na páse.

Pás mi jde příjemně a cítím, že mě nebrzdí ani nezrychluje. Dosáhl jsem základního nastavení a nic dalšího nedělám.

Pás mi zrychluje pod nohama. Vyjel jsem moc vysoko a pás lehkým poklepáním na tlačítko se šipkou dolů snížím.

Pás zpomaluje. Jsem stále pořád nízko, zopakuji postup pro zvednutí pásu.

Instruktor vám dává nápady jaké techniky volit a vždy vám nechává volnost v tom, jakou cestu lekcí si zvolíte.H.E.A.T. PROGRAM® je čistě o Vašem pocitu a pokud chcete odpočívat, tak jednoduše odpočíváte v pomalé chůzi. Naopak pokud chcete jít rychle, vždy tu takovou možnost máte. Instruktoři jsou vysoce specializovaní lidé, kteří vám dokážou nabídnout a „vytvořit“ přesně takovou lekci jakou chcete mít. To nejlepší na tom je, že během jediné lekce takových individuálních cest si užijete hned několik.

Každá lekce se skládá ze 4 fází. Zahřátí, hlavní část, zklidnění a protažení.

Po skončení lekce se neváhejte instruktora zeptat na vše co Vás zajímá.

Jakou lekci si na začátek zvolit?

H.E.A.T. PROGRAM® je specifický tím, že si lekci nemusíte volit dle obtížnosti. Zvolte jakoukoliv a kdykoliv. Jedině jestli má centrum v názvu lekce „pro náročné“ nebo „pokročilí“ tak zvolte raději jinou lekci, nemá význam začínat od toho nejtěžšího.

Nebudu se mezi těmi „zkušenými“ cítit jako amatér?

Jednoznačně nebudete. H.E.A.T. PROGRAM® je velice jednoduchý na pochopení a jedna ze základních myšlenek je ta, že každý jde za sebe a hlavně podle svých možností. Jdete si tedy svoji cestu a ostatní také tu svoji.

Nebude mě po lekci všechno bolet?

H.E.A.T. PROGRAM® lekci si jednoduše vytváříte sami a instruktor Vám pomáhá ke správné technice chůze a ke správnému dýchání. Pokud se sami rozhodnete, že se chcete „zničit“ tak se zničit můžete. Podstatou je ale to, že jdete tak, ať se cítíte dobře a komfortně.

Po lekci

Protáhnout svaly – dochází k zapojení téměř všech svalů a je nezbytné po konci lekce svaly protáhnout, a proto je pod vedením instruktora proveden stretching.
doplnit energii – jedná se o pohybovou aktivitu a svaly využívají energii ze svalů. Je nutné tuto energii co nejrychleji doplnit jednoduchými cukry (hroznový cukr, Carbonex od společnosti NUTREND, banán …). Co je pro Vás vhodné Vám vysvětlí instruktor.

Doplnit tekutiny – ty byste měli doplňovat v průběhu samotné lekce, ale ztráty vody pocením jsou velice citelné (u některých jedinců až 1,5 l za hodinu). Po skončení lekce vypijte iontový nápoj (málo sladký)

Komunikovat s instruktorem – nebojte se zeptat na cokoliv, co Vás napadne. Po první lekci máte hlavu plnou otázek ohledně tepu, dýchání, pohybu na pásu a dalších věcí. Obraťte se proto na instruktora, který Vám rád poradí.

Daší informace www.heatprogram.cz